Squad Shopping: Σου λείπουν τα ψώνια με τις φίλες σου; Η εφαρμογή αυτή σου δίνει τη λύση
Η παρέα στα ψώνια αποδεικνύεται πολύ σημαντική
DIGITAL

Squad Shopping: Σου λείπουν τα ψώνια με τις φίλες σου; Η εφαρμογή αυτή σου δίνει τη λύση

Squad Shopping: Η Elysa Kahn πρώην brand manager της L'Oréal θέλει να κάνει το online shopping περισσότερο κοινωνικό.

Squad Shopping: Ξεκίνησε λοιπόν μια νέα κοινωνική πλατφόρμα που ονομάζεται Squadded Shopping Party και ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν αγορές στο διαδίκτυο με άτομα του δικτύου τους.

Η Kahn, μαζί με τον πατέρα της, δημιούργησε την πλατφόρμα με μια επέκταση στο πρόγραμμα περιήγησης που επιτρέπει στους χρήστες της να ψωνίζουν μαζί σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως Asos, Boohoo, Missguided, Na-kd και Pretty Little Thing. Τα καταστήματα αυτά προσελκύουν πελάτες μεταξύ των 15 και 25 ετών, το target-group της Kahn. «Η ιδέα να είμαι σε θέση να μιλήσω με τους φίλους μου και να πάρω τη γνώμη τους όταν πηγαίνω για ψώνια είναι πολύ σημαντική για μένα. Αυτό το στοιχείο λείπει στο διαδίκτυο», εξηγεί από το σπίτι της στο Ισραήλ.

Τα ψώνια με παρέα αποτελούν ισχυρό μοχλό αποφάσεων για αγορές: 54 τοις εκατό των ατόμων που ερωτήθηκαν από την ερευνητική εταιρεία Nielsen δήλωσαν ότι αύξησαν τα έξοδα τους σε μη προγραμματισμένες αγορές το 2019, το 80% των οποίων προήλθαν από προτάσεις φίλων και κοινωνικές ομάδες.

«Οι άνθρωποι τείνουν να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αγοράσουν κάτι όταν είναι με ένα άλλο άτομο ή μια ομάδα [επειδή] ένας φίλος επιβεβαιώνει τις αποφάσεις που μπορεί να μην λάβει κανείς όταν ψωνίζει μόνος του, οπότε ο αγοραστής έχει μειωμένη αντίληψη κινδύνου για την αγορά του», λέει ο Max H. Brüggemann, διευθυντής αφοσίωσης των πελατών στην Capgemini Invent.

Αρκετοί άνθρωποι, μόνοι στα σπίτια τους, συνομιλούν και περιηγούνται στο διαδίκτυο χωρίς να βλέπουν ο ένας τον άλλον, μπορούν ακόμα να αισθανθούν την αίσθηση της συντροφικότητας, λέει η Kahn. Η πανδημία προκάλεσε πολιτιστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν και περνούν χρόνο μαζί: η δημοτικότητα του live streaming, η οποία έχει παρόμοια οφέλη όπως η παροχή εμπιστοσύνης και διαφάνειας που παραδοσιακά λείπει από το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει περάσει από την Ασία σε άλλες χώρες παγκοσμίως. Οι ομαδικές αγορές θα μπορούσαν να είναι η επόμενη αγοραστική συνήθεια.

Πάνω από 413 δισεκατομμύρια δολάρια αγαθών θα πουληθούν μέσω του κοινωνικού ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα έως το 2022, μια σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 90 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Frost & Sullivan. Για τον Domenica di Lieto, διευθύνοντα σύμβουλο της κινεζικής συμβούλου μάρκετινγκ Emerging Communications, αυτή η μορφή αγορών είναι εγγενής στον κινεζικό πολιτισμό. «Υπάρχουν πολλές ομάδες στο WeChat και σε άλλες κοινωνικές πλατφόρμες στην Κίνα, όπου άτομα με τα ίδια ενδιαφέροντα θα συγκεντρωθούν και θα γίνουν μια κοινότητα», λέει.

Οι διαδικτυακές ομαδικές δραστηριότητες είχαν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας: Ο Μάρτιος εγκαινίασε το Netflix Party, μια λειτουργία που ξεκίνησε από την υπηρεσία ροής που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν ταυτόχρονα συναυλίες με φίλους και τη λειτουργία Co-Watching του Instagram, η οποία επιτρέπει στους ανθρώπους στα Social media να  περιηγούνται με τους ακόλουθους τους.

Το λιανικό εμπόριο είναι το φυσικό επόμενο βήμα. Ωστόσο, άλλοι παρατηρητές εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι για το αν οι διαδικτυακές ομαδικές αγορές μπορούν να έχουν χρήση σε μια δυτική αγορά. «Αυτός δεν είναι γενικά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν τα πράγματα εδώ», λέει ένας ερευνητής. «Ο Covid-19 μπορεί να έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά οι δυτικοί καταναλωτές είναι γενικά πολύ λιγότερο εξελιγμένοι στις διαδικτυακές αγορές», προσθέτει. «Κατά τη διάρκεια και μετά τον Covid-19, που οι καταναλωτές γενικά ήταν πιο συντηρητικοί με τις δαπάνες τους, υπήρχαν ευκαιρίες για ομαδικές πλατφόρμες αγορών ώστε να αποκτήσουν χρήστες παρέχοντας ανταγωνιστικές τιμές».

Read more