Οι ηλικιωμένοι σερφάρουν πλέον στο Διαδίκτυο και ψωνίζουν ηλεκτρονικά λόγω… κορονοϊού
Το διαδίκτυο έγινε η επαφή με τον έξω κόσμο
DIGITAL

Οι ηλικιωμένοι σερφάρουν πλέον στο Διαδίκτυο και ψωνίζουν ηλεκτρονικά λόγω… κορονοϊού

Κορονοϊός: Η πανδημία έφερε πολλές αλλαγές στην καθημερινότητά μας και ανάγκασε έως και τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους να εξοικειωθούν με το Διαδίκτυο.

Κορονοϊός: Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Pulse RC σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ), τον Δεκέμβριο, το 52% των ερωτηθέντων ηλικίας άνω των 60 ετών και το 53% των συνταξιούχων μπαίνουν καθημερινά στο Internet.

Η καραντίνα και η ανάγκη για τα βασικά ψώνια αλλά και για την επικοινωνία, έφερε τους μεγαλύτερους σε ηλικία συνανθρώπους μας μπροστά στις οθόνες του υπολογιστή. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο στην Περιφέρεια Αττικής σε δείγμα 1.106 ενηλίκων, έδειξε ότι το 77% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί καθημερινά το Internet, ενώ το 89% τακτικά (δηλαδή κάθε μέρα ή τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας). Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το 52% των ερωτηθέντων ηλικίας άνω των 60 ετών και το 53% των συνταξιούχων μπαίνουν καθημερινά στο Internet.

Σχεδόν έξι στους δέκα από όσους μπαίνουν στο Διαδίκτυο ψωνίζουν και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ποσοστό είναι πολύ υψηλό, πάνω από το 50% σε όλες τις ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες, με εξαίρεση τους μεγαλύτερης ηλικίας και τους συνταξιούχους. Πάντως και σε αυτή την περίπτωση τα ποσοστά δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, 29% και 37% αντιστοίχως.

Το ποσοστό αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα για τον γενικό πληθυσμό έχει αυξηθεί όχι μόνο σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή, αλλά και σε σύγκριση με το πρώτο lockdown. Προ πανδημίας, αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα έκανε το 40% των ερωτηθέντων, τον Απρίλιο του 2020 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 51%, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 έφτασε στο 58%.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι όσοι παραγγέλνουν τακτικά από ηλεκτρονικά καταστήματα ξοδεύουν σε μεγάλο ποσοστό περισσότερα χρήματα. Την απάντηση αυτή δίνει το 56% και συνδέεται σε σημαντικό βαθμό αφενός με το γεγονός ότι πλέον οι επιλογές με κλειστά τα φυσικά καταστήματα έχουν περιοριστεί και αφετέρου με το ότι οι καταναλωτές αναγκαστικά δεν δαπανούν χρήματα για άλλες δραστηριότητες, όπως είναι τα ταξίδια και η διασκέδαση και ψυχαγωγία εκτός σπιτιού.

Read more