UNICEF – Φωτογραφία της χρονιάς: Η φλεγόμενη Μόρια του Έλληνα φωτογράφου Άγγελου Τζωρτζίνη [pic]
Η φλεγόμενη Μόρια
ΤΕΧΝΗ

UNICEF – Φωτογραφία της χρονιάς: Η φλεγόμενη Μόρια του Έλληνα φωτογράφου Άγγελου Τζωρτζίνη [pic]

UNICEF - Φωτογραφία της χρονιάς: Ο Έλληνας φωτογράφος απαθανάτισε τη στιγμή που προσφυγόπουλα από τον καταυλισμό της Μόριας τρέχουν να σωθούν από τη φωτιά που ξέσπασε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

UNICEF – Φωτογραφία της χρονιάς: Ο Έλληνας φωτογράφος φωτογράφισε προσφυγόπουλα στη Μόρια που έτρεχαν να σωθούν από τη φωτιά που ξέσπασε στο Κέντρο Υποδοχής, τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ο Άγγελος Τζωρτζίνης  με ανάρτησή του στα social media δηλώνει ότι νιώθει «ιδιαίτερη τιμή» για το βραβείο αυτό, καθώς όπως αναφέρει «τα παιδιά είναι το μέλλον και εμείς είμαστε υπεύθυνοι γι αυτά». Μάλιστα, εύχεται το επόμενο έτος να είναι καλύτερο για όλους.

Σημειώνεται ότι το 2015 το περιοδικό TIME τον είχε επιλέξει για «Φωτογράφο της Χρονιάς» για τον τρόπο που κάλυψε τη μεταναστευτική και προσφυγική κρίση στην Ελλάδα.

Το Photo of the Year Award είναι ένα βραβείο για τη φωτογραφία που δείχνει τις σκληρές συνθήκες διαβίωση παιδιών του κόσμου. Όπως αναφέρει η UNICEF, πρόκειται για εικόνες γεμάτες με στιγμές σοκ, κατάρρευσης, τρόμου και κλάματος.

Ο Άγγελος Τζωρτζίνης γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στην Leica Academy of Creative Photography και έκτοτε εργάστηκε κυρίως ως ανεξάρτητος φωτογράφος.

Είχε βρεθεί στη Γεωργία και στον σεισμό της Αϊτής το 2010, την «Αραβική Άνοιξη» στο Κάιρο και τον πόλεμο στη Λιβύη, όμως «η μεγαλύτερη ανησυχία του είναι η κατάσταση που επικρατεί με τους πρόσφυγες στη χώρα του» τονίζει ο Οργανισμός.

Προτιμά να καλύπτει θέματα που επηρεάζουν την ίδια την καθημερινότητά του και τον απασχολούν, εξηγεί.

Τα τελευταία χρόνια, ο Τζωρτζίνης έχει επικεντρωθεί στη μεταναστευτική και προσφυγική κρίση. «Μου έχει φέρει στο μυαλό αναμνήσεις από την παιδική μου ηλικία. Μεγάλωσα σε μία γειτονιά στην οποία δεκάδες Ιρακινοί μετανάστες εγκαταστάθηκαν. Ζούσαν σε υπόγεια διαμερίσματα, πολλές φορές 5-6 σε ένα δωμάτιο, συνήθως σε άθλιες συνθήκες. Παίζαμε μπάσκετ στους δρόμους και ό,τι άλλο κάνουν τα παιδιά εκείνης της ηλικίας, αλλά πάντα αναρωτιόμουν πώς κατέληξαν στην Ελλάδα αυτοί οι άνθρωποι και τι άφησαν πίσω τους: τις οικογένειές τους, τις ζωές τους», λέει.

Οταν είδε τις εικόνες των νεκρών σωμάτων, να ξεβράζονται στις ελληνικές αρχές, δεν μπορούσε παρά να σκεφτεί ότι τα όνειρα των μεταναστών για ένα καλύτερο μέλλον κατέληγαν κάτι που θα γινόταν ένα δίλεπτο ρεπορτάζ. Οπότε, τον Απρίλιο αποφάσισε να αρχίσει να καλύπτει αυτό το θέμα, ακόμη και χωρίς να έχει κάποια συνεργασία με μέσο. Από τότε, το AFP του έχει αναθέσει αρκετά θέματα, στην Κω και τη Λέσβο. Κάθε φορά, ο Τζωρτζίνης προσπαθεί να ισορροπήσει τις ανάγκες ενός ειδησεογραφικού πρακτορείο με την προσωπική του προσέγγιση.

«Στόχος μου δεν είναι να είμαι ένας ακόμη μάρτυρας αυτής της κατάστασης. Προσπαθώ να κρατώ την απόσταση που μπορώ και να δείχνω τα πράγματα που οι άνθρωποι δεν βλέπουν συνήθως. Θέλω να βγάζω φωτογραφίες που θέτουν ερωτήματα για το μέλλον αυτών των ανθρώπων», καταλήγει.

Read more