Παναγία των Παρισίων: Μια έκθεση δίνει ξανά πνοή στην εκκλησία μετά την καταστροφική φωτιά
Το παγκόσμιο μνημείο ανοίγει σταδιακά
ΤΕΧΝΗ

Παναγία των Παρισίων: Μια έκθεση δίνει ξανά πνοή στην εκκλησία μετά την καταστροφική φωτιά

Παναγία των Παρισίων: Η καταστροφική φωτιά της 15ης Απριλίου του 2019, ήταν ένα μεγάλο πλήγμα στην παγκόσμια ιστορία και τον πολιτισμό.

Παναγία των Παρισίων: Εδώ και ένα χρόνο πραγματοποιούνται στον ναό εντατικές εργασίες αποκατάστασης και καθαρισμού.

Οι υπεύθυνοι έκριναν ότι αρχαιολογική κρύπτη που βρίσκεται κάτω από την πλατεία, μπροστά από τον καθεδρικό μπορεί να δοθεί στο κοινό για επίσκεψη. Μετά από επίπονες εργασίες καθαρισμού της σκόνης από μόλυβδο, η αρχαιολογική κρύπτη ξανάνοιξε την περασμένη Τετάρτη και θα φιλοξενήσει μια σημαντική έκθεση.

Η έκθεση αφορά σε δύο πρόσωπα σημαντικά στην ιστορία του μεσαιωνικού αρχιτεκτονήματος: τον συγγραφέα Βίκτορ Ουγκό, ο οποίος το 1831 έφερε στον κόσμο τον χαρακτήρα του Κουασιμόδου, του καμπούρη κωδωνοκρούστη και τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ-λε-Ντυκ (Eugène Viollet-le-Duc), ο οποίος σχεδίασε το θαυμάσιο κωδωνοστάσιο – που κατέρρευσε λόγω της πυρκαγιάς – αλλά και ηγήθηκε των εργασιών αποκατάστασης του ναού λίγα χρόνια μετά.

Η έκθεση, θα περιλαμβάνει κυρίως, παρουσίαση φωτογραφιών, σκίτσων, έργων ζωγραφικής και αποσπασμάτων από ταινίες που αποτυπώνουν τη γοητεία που ασκεί στον κόσμο ο καθεδρικός, από τις ιστορικές απαρχές του έως σύγχρονες ταινίες κινούμενων σχεδίων.

Η επικεφαλής επιμελήτρια της έκθεσης Αν ντε Μουντενάρ (Anne de Moudenard) υποστηρίζει ότι το μυθιστόρημα του Ουγκό «Η Παναγία των Παρισίων» ήταν ο παράγοντας που συνετέλεσε στην ενίσχυση της παγκόσμιας φήμης του ναού και «Συνέβαλε στο να γίνει εθνικό μνημείο ο καθεδρικός» δήλωσε στο Associated Press.

Ο συγγραφέας Βίκτορ Ουγκό, με φυλλάδιο που εξέδωσε το 1825, πήρε τα όπλα εναντίον «εκείνων που απλώνουν τα χέρια τους σε παλιά κτίσματα για να τα μετατρέψουν σε νταμάρια».

«Η έκθεση ξεκινά με το πώς ήταν ο καθεδρικός την εποχή που εκδόθηκε το μυθιστόρημα» εξήγησε ο επιμελητής στο μουσείο Βίκτορ Ουγκό στο Παρίσι. «Ήταν ένα τρομακτικά αφιλόξενο και επικίνδυνο κτίσμα το οποίο σε τίποτα δεν έμοιαζε με έναν απαστράπτοντα και λαμπρό ναό» υπογράμμισε.

Η έκθεση στην κρύπτη – η οποία κυρίως περιλαμβάνει αρχαιολογικά ευρήματα που ανασκάφηκαν κάτω από την Ιλ ντε λα Σιτέ, ό,τι έχει απομείνει από τις οχυρώσεις και τις θέρμες – θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως τα τέλη του 2022.

Read more

ΤΕΧΝΗ

Comedian: Η πολυσυζητημένη μπανάνα του Maurizio Cattelan βρήκε τη θέση της στο Guggenheim

ΤΕΧΝΗ

Ο Banksy συναντά τον Monet σε μια αιχμή για τον υπερκαταναλωτισμό

ΤΕΧΝΗ

Ημέρα Μικρών Βιβλιοπωλείων: Μια όμορφη γιορτή για αυτούς που αγαπούν το διάβασμα

ΤΕΧΝΗ

Αίγυπτος: Η συγκλονιστική ανακάλυψη 27 σαρκοφάγων στη νεκρόπολη της Σαχάρας [pics&vid]

ΤΕΧΝΗ

Elisabeth Anisimow: Οι «ζωντανοί» πίνακες μιας 13χρονης μαθήτριας

ΤΕΧΝΗ

Μουσείο Γουλανδρή: Γιορτάζει τον ένα χρόνο λειτουργίας του με ελεύθερη είσοδο και μοναδικά δώρα

ΤΕΧΝΗ

Animasyros: To 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Animation έρχεται κοντά μας όπου και αν βρισκόμαστε

ΤΕΧΝΗ

Keith Haring: Η προσωπική του συλλογή σε δημοπρασία για την LGBTQI κοινότητα, 30 χρόνια μετά το θάνατό του